تقویت لیسنینگ آیلتس با 6 روش کلیدی

۳۳ بازديد

مهارت‌های‌ کلیدی مورد نیاز برای تقویت لیسنینگ آیلتس

مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای تقویت لیسنینگ آیلتس عبارتند از:

  • پیش بینی پاسخ (Prediction): پیش بینی پاسخ باعث می‌شود ذهن شما بر روی شنیده هایتان در فایل صوتی متمرکزتر باشد. پیش‌بینی پاسخ معمولاً بر اساس شواهد (سرنخ‌ها و اطلاعات) موجود در سوال صورت می گیرد.
  • تشخیص مترادف‌ها (Synonyms): در متن گفتاری همواره مترادف‌ها و اشکال دیگری از کلمات و عبارات بکار رفته در سوالات را شامل می‌شود؛ بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که دقیقاً همان کلمات نوشته شده در سوالات را در فایل صوتی بشنوید.
  • تشخیص گزینه های انحرافی (Distractors): گزینه های انحرافی کلمات یا عباراتی هستند که توسط گوینده برای توصیف چیزی یا اصلاح گفتار خود گوینده یا فرد دیگری بکار می روند.
  • درک گفتار بهم پیوسته (Connected speech)گفتار بهم پیوسته وقتی اتفاق می‌افتد که کلمات و صداهای موجود در یک جمله با یکدیگر ادغام می‌شوند؛ بنابراین درک جملات برای افراد غیر انگلیسی زبان دشوار می‌شود.

راهکارهای تقویت مهارت‌های‌ کلیدی مورد نیاز برای تقویت لیسنینگ آیلتس

برای تقویت مهارت‌های‌ کلیدی مورد نیاز برای تقویت لیسنینگ آیلتس می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • گوش دادن مداوم به زبان انگلیسی: گوش دادن مداوم به زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا دایره لغات خود را گسترش دهید و درک بهتری از گفتار انگلیسی زبانان داشته باشید.
  • تمرین با سوالات آزمون‌های گذشته: تمرین با سوالات آزمون‌های گذشته به شما کمک می‌کند تا با ساختار سوالات و پاسخ‌ها آشنا شوید و مهارت‌های خود را در پاسخگویی به سوالات تقویت کنید.
  • شناسایی نقاط ضعف خود: شناسایی نقاط ضعف خود به شما کمک می‌کند تا بر روی آن‌ها تمرکز کنید و مهارت‌های خود را در آن زمینه‌ها تقویت کنید.


در مقاله تقویت لیسنینگ آیلتس با 6 روش کلیدی، تکنیک های بیشتری برای تقویت مهارت لیسنینگ پیشنهاد شده است. با به کار بردن این تکنیک‌ها می‌توانید مهارت لیسنینگ خود را بهبود و قوت ببخشید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.