جملات مودبانه انگلیسی برای درخواست یا سوال

۲ بازديد

در چه مواقعی از انگلیسی مودبانه استفاده کنیم؟

یکی از مواردی که باید در آن از جملات مودبانه انگلیسی استفاده کنید، زمان خوشامدگویی و احوالپرسی با کسی است. وقتی شخصی را برای اولین‌بار در مکانی می‌بینید، باید از عبارات مودبانه استفاده کنید تا تاثیر خوبی روی آن شخص بگذارید. در زیر به نمونه‌هایی اشاره می‌کنیم.

Hi there

سلام

 

Good morning/ Good afternoon/ Good evening.

صبح به خیر/ بعدازظهر به خیر/ عصر به خیر.

 

How are you? How are you doing?

حال شما چطور است؟ چه‌کار می‌کنید؟

 

How’s everything?

اوضاع چطور است؟

 

How’s your day going?

روزت چگونه پیش می‌رود؟

 

How’s life?

زندگی چطور است؟

 

How do you do?

چه‌کار می‌کنید؟

 

Nice to meet you.

از آشنایی با شما خوشحال هستم.

 

My name is………. what’s yours?

اسم من………….اسم شما چیست؟

 

راه دیگر که باید در آن از عبارات مودبانه استفاده کنید، زمانی است که می‌خواهید از کسی عذرخواهی کنید. بعضی از عبارات رایجی هستند که می‌توانید باتوجه‌به موقعیتی که با آن روبرو هستید، از آن‌ها استفاده کنید.

 


بابت اشتباهم معذرت میخوام

 

I’m sorry for the inconvenience.

پوزش بابت ناراحتی پیش‌آمده

 

I apologies for my mistake.

بابت اشتباهم عذرخواهی می‌کنم.

 

My sincere apologies.

صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

 

I beg your pardon.

ببخشید.

 

I’m afraid I won’t be able to make it due to some unexpected circumstances.

من متاسفم به علت بعضی شرایط غیرمنتظره نتوانم آن را انجام دهم.

 

قدردانی از دیگران خوب است، زیرا ابراز قدردانی می‌تواند به ایجاد روابط مثبت و انتقال احترام به دیگران کمک کند.

بعضی از عبارات مودبانه برای ابراز سپاس و قدردانی عبارت‌اند از:

Thank you for your help.

به‌خاطر کمکت ممنونم.

 

I appreciate your hard work on this project.

برای سخت‌ کار‌کردنتان روی این پروژه تشکر می‌کنم.

 

I’m grateful for your support.

از حمایت شما قدردانی می‌کنم.

 

I truly appreciate your assistance.

واقعا از کمکت تشکر می‌کنم.

 

I’m so thankful for your help.

برای کمکت سپاسگزارم.

 

Thank you, all your support means a lot.

ممنون، حمایت شما برای من خیلی باارزش بود.

 

 

توضیحات بیشتر را در لینک زیر دنبال کنید:

https://tatschool.ir/english-polite-sentences/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.