راهکارهای عملی برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب

۴ بازديد

مبنای علمی یادگیری زبان انگلیسی در خواب چیست؟

ایده یادگیری ناخودآگاه در هنگام خواب بسیاری از افرادی را که امیدوارند در حین چرت زدن بدون زحمت زبان یا سایر مهارت ها را بیاموزند، مجذوب خود کرده است. با این حال، شواهد علمی نشان می دهد که یادگیری واقعی تنها با تلاش و تمرکز آگاهانه می تواند رخ دهد. در حالی که قرار گرفتن در معرض مواد صوتی در طول خواب ممکن است آشنایی با زبان را بهبود بخشد، اما منجر به فراگیری زبان قابل توجهی نمی شود.

اساساً، یادگیری یک زبان جدید در خواب دشوار است، زیرا زمانی که می‌خوابید عموماً اعتقاد بر این است که شما فاقد آگاهی آگاهانه و شیمی مغز لازم برای یادگیری واقعی هستید. اما مغز شما کاملاً خفته نیست و مطالعات نشان داده‌اند اگرچه کلماتی که در خواب یاد می‌گیرید در یادآوری عمومی ظاهر نشده و احتمالا ندانید که لغات جدیدی یاد گرفته‌اید، اما مغز شما شروع به خاطره‌سازی از آنها کرده است. همین موضوع ممکن است به خاطر سپردن آن‌ها را آسان‌تر کند.

 

تحقیقات علمی متعددی ارتباط بین خواب و تثبیت حافظه را بررسی کرده اند. یک مطالعه در دانشگاه ژنو نشان داد افرادی که پس از یادگیری لغات جدید چرت می زنند، در آزمون های یادآوری بهتر از افرادی که چرت نمی زنند، عمل می کنند. مطالعه دیگری که در دانشگاه نورث وسترن انجام شد، نشان داد که خواب یادگیری مهارت های حرکتی را افزایش می دهد.

در نتیجه، در حالی که خواب نقش حیاتی در تثبیت حافظه و عملکرد کلی شناختی ایفا می کند، ذکر این نکته ضروری است که یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری صرفاً از طریق یادگیری خواب از نظر علمی اثبات نشده است. برای یادگیری مؤثر زبان جدید، تلاش متمرکز و آگاهانه در ساعات بیداری ضروری است.

 
توضیحات بیشتر را اینجا دنبال کن:

https://tatschool.ir/learning-english-sleep/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.